Xiaomi SU7 Ultra-prototype

Xiaomi SU7 Ultra-prototype

Xiaomi SU7 Ultra er en høyytelsesprototyp bygget for racerbane. Utstyrt med en trippelmotor-drivlinje på 1 548 hk, akselererer den fra 0–100 km/t på 1,97 sekunder, med en toppfart på 350 km/t. Med en karosseri i karbonfiber og avansert aerodynamikk, dominerer den banen.

Få de siste nyhetene fra Mistore

Xiaomi SU7 Ultra

Bygget for å slå alle rekorder, på hver eneste racerbane.

Xiaomi SU7 Ultra

Den komplette utviklingen av maksimal ytelse

SU-7 Ultra har et firehjulsdrevet system med tre motorer: to Xiaomi Super Motor V8 og én Xiaomi Super Motor V6, og oppnår en total effekt på 1548 hk.

Den komplette utviklingen av maksimal ytelse

Kraftig aerodynamisk marktrykk

I motsetning til familiebiler er Xiaomi SU7 Ultra Prototype designet for maksimalt marktrykk fremfor minimalt luftmotstand. Modifiserte aerodynamiske elementer øker marktrykket og sikrer stabilitet på banen, selv ved topphastigheter.

Kraftig aerodynamisk marktrykk
Stor bakspoiler

Stor bakspoiler

Den faste racingspoileren øker marktrykket på bakakselen med 735 kg, noe som forbedrer dekkgrepet og kjøretøyets stabilitet i krappe svinger.

Jakten på maksimal letthet

Bilen er laget helt i karbonfiber, med et chassis i komposittmaterialer. Interiøret og klimaanlegget er fjernet for å oppnå en vekt på kun 1900 kg.

Jakten på maksimal letthet

24 karbonfiberelementer

Alle ytre komponenter er erstattet med sterk og lett karbonfiber, inkludert: frontspoiler, støtfangere, skjermer, sideskjørt, dører, diffuser, spoiler, tak og panser.

24 karbonfiberelementer

Lettere kjøretøy for racingformål

Takket være sitt eget dreiemoment-vektorstyringssystem tar akselerasjonen fra 0 til 100 km/t bare 1,97 sekunder, og topphastigheten overstiger 350 km/t.

Lettere kjøretøy for racingformål

Tiden 6:46.87 på Nürburgring... Bravo.

Tiden 6:46.87 på Nürburgring... Bravo.

Tekniske data

Modellnavn
SU7 Ultra Prototype
Toppfart
350 km/t
Motor
Xiaomi Super Motor V8s: tre-motors 4x4-drivsystem
Akselerasjon
0–100 km/t på 1,97 sekunder
Batteri
CATL Kirin II 1330 kW
Motoreffekt
1548 kW
Vekt
1900 kg
Bremser
opptil 2,36 G
Karosseri
Bilen er kledd i 100 % karbonfiber