Ved kjøp på mistore.se
(559467-9853)

Salg skjer til privatpersoner, bedrifter, foreninger, myndigheter, kommuner og juridiske personer. Vi inngår ikke avtaler med mindreårige (under 18 år) uten foreldrenes samtykke.

Alle priser er inkludert svensk moms.

Fraktkostnader og eventuelle andre avgifter vises i kassen før kjøp. Mistore leverer kun til land innenfor EU.

Alle bestillinger gjøres via vår nettside, mistore.se.
Bestillinger via e-post eller telefon godtas ikke uten at dette er avtalt. Kunden er selv ansvarlig for at adresse- og kontaktopplysninger er korrekt utfylt. Ved feilaktige opplysninger som medfører at leveransen må endres, kan mistore.se bli nødt til å belaste et ekstra gebyr tilsvarende kostnaden for fraktendring. Ta derfor direkte kontakt med kundeservice dersom du vet at opplysningene ikke var korrekte ved bestilling.

Selgeren kan kreve betaling for varene fra det øyeblikket de er sendt fra selgeren til kjøperen. Hvis kjøperen betaler med kreditt- eller debetkort, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet i forbindelse med bestillingen. Kortet belastes samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura utstedes fakturaen til kjøperen når varene sendes. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er minst 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterskuddsfaktura.

Spørsmål om aktuelle kjøp, ventende bestillinger besvares vanligvis innen 24 timer på hverdager, via kundeservice.

Levering og betalingsmetoder

DHL Home delivery
Mistore.se forhåndsvalgte fraktalternativer for større pakker som ikke kan leveres til serviceagenter. Levering skjer vanligvis innen 1-3 hverdager ved bestilling før kl. 12.00, med forbehold om høy bestillingsbelastning hos oss på mistore.se og hos DHL. Hjemlevering skjer i løpet av dagen 08:00-17:00. Ditt lokale DHL-bud vil varsle deg om det planlagte tidspunktet via SMS. Husk å oppgi riktig telefonnummer når du bestiller. Pakker skannes slik at du kan følge leveransen hele veien, via e-post eller direkte på dhl.se. Mottaker må signere kvittering ved levering.

DB Schenker
- Levering til DB Schenker utleveringssted (ServicPoint)
Forsendelsen sendes til nærmeste Schenker-agent basert på postnummer. Gratis frakt tilbys til agenter. Levering skjer normalt innen 1-3 hverdager ved bestilling før kl. 12.00, med forbehold om høy ordremasse hos oss på mistore.se og hos Schenker. Pakker skannes slik at du kan følge leveransen din hele veien, via e-post eller direkte på Schenker se.

DB Schenker - Hjemlevering til husdør/leilighetsport
Levering skjer normalt innen 1-3 hverdager ved bestilling før kl. 12.00, med reservasjon for høy bestillingsbelastning hos oss på Mi Store og hos Schenker.

Hjemlevering skjer på dagtid kl. 08:00-17:00. Din lokale Schenker-agent vil varsle deg om planlagt tidspunkt via SMS. Husk å oppgi riktig telefonnummer ved bestilling. Pakkene skannes slik at du kan følge leveransen hele veien, via e-post eller direkte på Schenker se. Dersom du ikke har mulighet til å være hjemme på dagtid, velger du autorisert levering. Skulle du ha behov for å kontakte ditt lokale Schenker-kontor, finner du kontaktinformasjon her.

Bring
Levering
skjer normalt innen 1-3 hverdager ved bestilling før kl. 12.00, med forbehold om høy bestillingsmengde hos oss på mistore.se og hos Bring. Hjemlevering skjer på dagtid kl. 08:00-17:00. Din lokale Bring-agent vil varsle deg om planlagt tidspunkt via SMS. Husk å oppgi riktig telefonnummer når du bestiller. Pakkene skannes slik at du kan følge leveransen din hele veien, på e-post eller direkte på bring.se.


Betalingsmåte

Kort
Kortbetaling gjøres via Klarna-funksjonen og krever ikke innlogging eller konto i Klarna. Du kan også velge Paypal og deretter betale med kort i neste trinn.

Klarna
Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Ved å svare på noen få spørsmål kan du enkelt identifisere deg og velge den betalingsmåten som passer deg best. En fin ting med Klarna Checkout er at de skiller mellom kjøp og betaling. Først bekrefter du kjøpet ditt, og deretter velger du hvordan du vil betale. Enten med Klarna faktura Klarna konto, kort eller bankoverføring. Alt er like sikkert.
Paypal
Betal med din Paypal-konto. Enkelt og raskt.
Swish
Superenkelt både for betaling, og refusjon hvis noe skulle gå galt.

Uavhentede / mottattepakker
Ved uavhentede pakker hos serviceagenter eller ikke mottatte pakker ved hjemlevering , anses det som en kansellering av bestillingen din, og vi forbeholder oss retten til å belaste deg som kunde 249 SEK inkludert moms, eller faktiske returfraktkostnader i hvert enkelt tilfelle når det gjelder omfangsrike pakker. Gebyret belastes for å dekke returfrakt og administrativ håndtering. Gebyret avregnes mot allerede mottatt eller fakturert betaling

. Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten.
Pakker blir vanligvis liggende hos din serviceagent i 10 dager. Tiden styres av transportøren, og Mistore kan ikke garantere den nøyaktige tiden. Hver transportør (leveringsmetode ovenfor) vil minne deg som kunde på dette via SMS/e-post for å unngå at din bestilling returneres uønsket.

Transportskader på varer
Synlige skader på emballasjen rapporteres direkte til transportøren eller serviceagenten ved mottak av varene. Ta et bilde av skaden så snart den oppdages for å lette håndteringen. Skjulte transportskader meldes innen maksimalt 5 dager. Transportskader som rapporteres etter 5 dager vil ikke bli behandlet.

Angrerett/åpent kjøp

Mistore tilbyr 14 dagers angrerett i henhold til lov om fjernsalg fra mottak av produktet. Returner produktet med originalemballasjen i samme stand som du mottok det.

Håndtering av produkter og verdireduksjon

Dersom en vare returneres i en tilstand som tyder på at den har vært håndtert utover det som er nødvendig for å fastslå varens egenskaper, forbeholder Mistore seg retten til å kreve erstatning for verdiforringelse. Denne kompensasjonen vil tilsvare den verdiforringelsen som produktet har hatt, avhengig av kundens håndtering.

Frakt og tilbakebetaling

Kunden er ansvarlig for kostnadene for returforsendelsen og skal sørge for at produktet returneres på en trygg måte. Det anbefales på det sterkeste å ta vare på kvitteringen og sporingsnummeret for returforsendelsen. Refusjon, unntatt opprinnelige fraktkostnader, gjøres innen 30 dager etter at vi har mottatt varene, men gjøres ofte umiddelbart etter mottak.

Spesifikke returbetingelser for produkter

For visse produktkategorier aksepteres ikke retur dersom emballasjen er brutt. Dette er for å sikre produktets hygiene og kundens sikkerhet, og for å kunne selge produktet i ny stand.

  • Kjøkkenprodukter
  • Hodetelefoner
  • Hygieneprodukter

Håndtering av feil og reklamasjoner

Kundene oppfordres til å rapportere eventuelle feil eller mangler ved produktet til Mistore umiddelbart. Reklamasjoner bør gjøres innen rimelig tid, helst innen 2 måneder etter at feilen er oppdaget. Mistore tilbyr alternativer som reparasjon, erstatning, prisavslag eller refusjon, avhengig av feilens art. Reklamasjonsretten strekker seg til tre år fra mottak av produktet.

Unntak fra angreretten

Visse produkter og tjenester er unntatt fra angreretten, blant annet tjenester som er påbegynt med kundens samtykke i angrerettstiden, og varer som på grunn av sin art ikke kan returneres.

Returprosess

Ved bruk av angrerett og returrett skal ordreinformasjon sendes med forsendelsen. Ideelt sett følges følgeseddelen som ble sendt til deg som kunde, med påført årsak til returen. Det er også mulig å legge ved en merknad som inneholder ordrenummer og årsaken til returen.

Vær oppmerksom på at alle returer må sendes med direkte levering til returadressen nedenfor. Vi innløser ikke varer mot postoppkrav eller rekommandert pakke til serviceagent.

Nettkjøp kan ikke returneres i en fysisk butikk/lager.

Returadresse:

Reparero AB Furuviksringen 19, 302 44, Halmstad, Sverige

Alle varer må sendes på en slik måte at sikker transport kan finne sted. Forsendelsen må sendes som bedriftspakke, pakke, brev eller tilsvarende der Mi Store mottar varene som sendes til oss.

Husk at du er ansvarlig for transporten til oss. Ta derfor vare på kvitteringen med pakkenummeret.

Du som kunde er ansvarlig for fraktkostnadene for returen.

Tilbakebetaling skjer senest 30 dager etter mottak av varen, men skjer vanligvis umiddelbart når varen er mottatt av oss. Refusjon skjer på varens verdi eksklusive fraktkostnader.

Reklamasjoner/garanti Ved reklamasjoner og garantispørsmål skal du alltid kontakte oss på Mistore før varene returneres. Ved reklamasjons- og garantisaker betaler vi alltid returfrakten.Angrerettog garanti behandles forskjellig, så garantibeviset kan ikke brukes til angrerett/åpent kjøp.

Garanti

Gjeldende garantier for Xiaomi-produkter:
Smarttelefoner: 2 års garanti
Andre produkter: 1 års garanti
Sparkesykler og støvsugere: 2 års garanti på sparkesykkelen og 6 måneders garanti på batteriet
Med mindre annet er oppgitt, er garantiperioden på 1 år.

Uttaksprodukter klasse A= Samme som vanlige produkter

Uttaksprodukter klasse B,C,D 6 måneder.


Garantien gjelder feil som oppstår i løpet av garantiperioden. Feil som oppstår som følge av eller etter endringer i produktets funksjon og utseende dekkes ikke av garantien. Garantien dekker heller ikke såkalte håndteringsfeil, som omfatter feilinnstilling av produktet eller utilsiktet skade, for eksempel ødelagt display på en mobiltelefon som har falt i bakken, fuktskader, luft i dekkene, programvarefeil osv.

Merk at i tilfeller som ikke omfattes av garantien, vil et undersøkelsesgebyr på 499 SEK bli belastet hvis kunden ønsker å returnere produktet. Hvis kunden velger å kassere produktet, belastes det ikke noe undersøkelsesgebyr.


Reklamasjonsrett
Som forbruker har du en lovbestemt reklamasjonsrett i 3 år når det gjelder opprinnelige fabrikasjonsfeil. Reklamasjonsretten innebærer at du kan påpeke mangler som forelå på kjøpstidspunktet. Reklamasjonsretten gjelder for alle Mistore-produkter. Hvis du ønsker å påberope deg din bevisbyrden ligger hos deg som forbruker. Du må bevise at feilen på produktet kan spores tilbake til produktets opprinnelse og ikke skyldes slitasje eller ytre skader.


NB! Ved en ikke-garantisak vil et undersøkelsesgebyr på 499 SEK bli belastet dersom kunden ønsker å returnere produktet. Hvis kunden velger å kassere produktet, belastes ingen undersøkelsesavgift.

Tvister / Force majeure

Ved tvist med privatpersoner er Mistores policy å følge avgjørelser fra
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Kontakt ARN 08-50886000
Tvister mellom bedrifter løses normalt i svenske domstoler.

Spørsmål om faktiske kjøp, pågående saker og pågående klager besvares innen 48 timer på hverdager.

Kundeservice

Distribusjonsadresse:
Reparero AB
Furuviksringen 19
302 44 Halmstad
Sverige

Force Majuere

I tilfelle naturkatastrofer, krig, tiltak på arbeidsmarkedet, myndighetsbeslutninger, fordyrende omstendigheter, manglende leveranser fra underleverandører eller sammenlignbare hendelser utenfor vår kontroll som ikke med rimelighet kunne ha vært forutsett og som påvirker den avtalen vi har inngått, og som innebærer at vi ikke kan holde vår del, er grunnlaget for våre forpliktelser til å oppfylle avtalen.

Commerceit AB(559467-9853)
Innehar F-skatt

Adresse:
Commerceit AB
Furuviksringen 19
302 44 Halmstad
Sverige

E-post: service@mistore.se

mistore.se bruker såkalte informasjonskapsler (cookies) på nettstedet. Disse informasjonskapslene brukes for å opprettholde produkter i handlekurven og for at du skal kunne gjennomføre kjøp hos oss. Se manualen for din nettleser hvordan du kan administrere bruken av informasjonskapsler.

Antispam-policy.
mistore.se deler ikke brukernes e-postadresser, telefonnumre eller annen personlig informasjon med andre parter. Utsendelser fra oss skjer kun dersom du som kunde har samtykket til å motta informasjon fra oss i forbindelse med kjøp hos oss.

Personopplysninger / GDPR

På mistore.se er vi opptatt av personvernet ditt og følger personvernforordningen (GDPR) for å sikre at vi behandler personopplysningene dine på en ansvarlig og lovlig måte. Her forklarer vi hvordan vi samler inn og bruker opplysningene dine i samsvar med GDPR.

1) Tydelighet og åpenhet: Vi er åpne om hvilke personopplysninger vi samler inn og hvordan vi bruker dem. Nedenfor ser du de ulike tidspunktene for innsamling av data og hva som samles inn.

2) Lovlig grunnlag: Vi samler bare inn personopplysninger når vi har et lovlig grunnlag for å gjøre det. Dette kan være samtykke fra deg, en kontrakt mellom oss, en rettslig forpliktelse, offentlig interesse eller vår berettigede interesse. Vi dokumenterer og begrunner det rettslige grunnlaget for hver innsamling av personopplysninger.

3) Minimere innsamlingen: Vi samler bare inn de personopplysningene som er nødvendige for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg som kunde. Dette kan omfatte navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og betalingsinformasjon. Vi bestreber oss på å ikke samle inn mer informasjon enn det som er nødvendig for å oppfylle våre forpliktelser og forbedre din opplevelse på mistore.se.

4) Begrenset lagringstid: Vi lagrer dine personopplysninger bare så lenge det er nødvendig for å oppfylle de formålene som opplysningene ble samlet inn for. Når opplysningene ikke lenger er nødvendige for disse formålene, slettes de på en sikker måte.

5) Dine rettigheter: I henhold til GDPR har du rett til innsyn, retting, begrensning av behandlingen av og sletting av personopplysningene dine. Du har også rett til å protestere mot behandlingen av opplysningene dine og til å klage til tilsynsmyndigheten hvis du mener at vi ikke behandler personopplysningene dine på riktig måte. personopplysninger i samsvar med GDPR. Ta kontakt med vår kundeservice dersom du ønsker å utøve noen av disse rettighetene.

Vi i mistore.se tar personvernet ditt på største alvor og jobber kontinuerlig for å sikre at vi behandler personopplysningene dine på en sikker og lovlig måte. Har du spørsmål om vår behandling av personopplysninger eller om GDPR, ta kontakt med vår kundeservice.

Postadresse: Furuviksringen 19, 302 44 Halmstad
E-post: service@mistore.se
Organisasjonsnummer: 559371-7332

Når behandler vi dine personopplysninger?
Som kunde hos oss på mistore.se behandler vi dine personopplysninger når du foretar kjøp, kontakter oss i eventuelle supportsaker eller på annen måte er i kontakt med oss. Vi spesifiserer nedenfor når dette skjer:

Registrering avkunde
Når du registrerer deg som kunde hos oss, trenger vi visse opplysninger for å kunne etablere den avtalen som opprettes mellom oss ved en eventuell bestilling. Hvis vi ikke har denne informasjonen, er det en risiko for at vi ikke kan gå videre med bestillingen.

Opplysninger vi samler inn: Fornavn, Etternavn, Firma/organisasjon, E-post, Person-/organisasjonsnummer, MVA-nummer, Adresse, Postnummer, By, Land, Telefonnummer.

Bestilling
Når en bestilling legges inn i vår e-handel, mottar vi følgende opplysninger om deg som kunde for at vi skal kunne håndtere din bestilling og den avtalen som ble inngått ved bestillingen på en korrekt måte.
Opplysninger vi samler inn: IP-adresse, E-post, Person-/organisasjonsnummer, MVA-nummer, Adresse, Firma, Fornavn, Etternavn, Adresse, Postnummer, By, Telefonnummer.

Trustpilot - butikk- og produktomtaler
Vi samarbeider med Trustpilot, som er en ekstern aktør for butikk- og produktomtaler. De beskriver i sin personvernerklæring hvilke data de samler inn og hvordan de bruker dem. Du finner personvernerklæringen deres her. Hvis du logger deg inn på din Trustpilot-konto og går til Mine innstillinger, får du en rask oversikt over hvilke personopplysninger Trustpilot har om deg og hvordan du kan redigere, laste ned eller slette disse opplysningene. Vi har valgt Trustpilot som samarbeidspartner fordi vi mener at de tar beskyttelsen av personopplysningene dine svært alvorlig.

Facebook
Vi er klar over at mange av våre kunder og potensielle kunder bruker plattformer som Facebook. Når noen finner oss interessante der, er det mulig å legge inn e-postadressen sin, som vi deretter kan bruke til å fortsette å kommunisere informasjon om produkter som vi håper vil være av interesse. Ved å oppgi e-postadressen din gir du ditt samtykke til dette. Du kan lese mer om hvordan Facebook håndterer data og hvordan du kan justere disse innstillingene her.
Opplysninger vi samler inn: E-postadresse

Nyhetsbrev
For å kunne motta våre nyhetsbrev, må du gi oss tillatelse til å sende dem til deg. Dette gjør du aktivt enten ved å melde deg på våre utsendelser på for eksempel hjemmesiden, eller ved å krysse av ved bestilling at du ønsker våre utsendelser. Du kan når som helst velge å slutte å motta våre nyhetsbrev, noe du da gjør ved å følge lenken for dette i noen av utsendelsene du har mottatt.
Opplysninger vi samler inn: E-postadresse, språkinformasjon


Eventuelle endringer

i

vår

personvernerklæring Mistore.se forbeholder seg retten til å gjøre endringer i denne personvernerklæringen dersom det skulle være nødvendig. Dersom dette innebærer større endringer som kan påvirke deg som kunde, vil vi selvfølgelig sørge for å kommunisere dette til deg

.

Hva er informasjonskapsler?

Hva er en informasjonskapsel?

En informasjonskapsel er en liten tekstfil med informasjon som lagres i nettleseren din av sidene du besøker. Det finnes ulike typer informasjonskapsler, hvorav noen er nødvendige for at siden du besøker skal fungere best mulig, andre brukes til å forbedre opplevelsen din på siden og andre igjen brukes til å spore brukeratferd på siden.

Informasjon som samles inn via informasjonskapsler kan ikke knyttes til deg som enkeltperson, men kun til IP-adressen du bruker.

Hvordan og hvorfor brukes informasjonskapsler på nettstedet?

Vi bruker informasjonskapsler på nettstedet vårt til flere formål, men hovedfokuset er at opplevelsen for deg som kunde skal være så god som mulig både når det gjelder funksjon og opplevelse. Hvis vi vet hva brukerne våre er interessert i, er det lettere for oss å tilpasse nettstedet ytterligere til brukernes behov.

Vi bruker for eksempel funksjonelle informasjonskapsler slik at nettstedet husker hva du har lagt i handlekurven din, selv om du forlater nettstedet og kommer tilbake igjen. Hvis du derimot logger inn mens du er på nettstedet vårt, bruker vi i stedet øktinformasjonskapsler, som tømmes når nettleseren lukkes.

Vi bruker også analytiske informasjonskapsler som samler inn statistikk om for eksempel antall brukere på nettstedet og hvordan brukerne navigerer rundt på nettstedet, noe som hjelper oss med å videreutvikle nettstedet vårt. Informasjonskapsler om nettstedets atferd kan også hjelpe oss med å vise mer relevant informasjon til deg som bruker. Verktøyet som brukes til å samle inn data er Google Analytics. Hvis du som besøkende ønsker å unngå å bli analysert av Google Analytics, er dette verktøyet tilgjengelig fra Google: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Vi bruker såkalte pixel tags/piksler på våre nettsider. Informasjonen fra pikslene brukes til å måle og optimalisere annonsering i sosiale medier. Eksempler på bruk er hvor mange som har klikket på en Facebook-annonse fra mistore.se for å besøke en side på vår nettside, eller hvor mange som kommer fra en Facebook-annonse og kjøper et produkt. Mistore.se kan ikke se hvilke personer som har klikket på en annonse eller andre personopplysninger knyttet til unike brukere. Mistore.se bruker også retargeting, som innebærer at personer som har vist interesse for enkelte sider på våre nettsider kan få tilsendt annonser som er tilpasset de sidene de har besøkt. Du administrerer selv innstillingene for dette, innlogget på din Facebook-konto.

Hvordan deaktivere informasjonskapsler?

Hvis du blokkerer informasjonskapsler helt, kan det føre til at sidene du besøker, ikke fungerer som tiltenkt, ettersom noen viktige funksjoner som nevnt tidligere administreres via informasjonskapsler. Hvis du likevel ønsker å blokkere informasjonskapsler, finnes det veiledninger for dette på de følgende sidene for hver nettleser:

Innstillinger for informasjonskapsler i Chrome

Innstillinger for informasjonskapsler i Firefox

Innstillinger for informasjonskapsler i Internet Explorer

Innstillinger for informasjonskapsler i Safari

Hvis du ønsker å kunne bruke nettstedet vårt uten å risikere å påvirke funksjonaliteten på selve siden, kan du velge å surfe i privat modus. Informasjonskapslene dine blir ikke lagret etter at du lukker nettleseren. Privat modus kalles forskjellig for ulike nettlesere: "Inkognitovindu" (Chrome), "Privat vindu" (Safari og Firefox) og "InPrivate-vindu" (Microsoft Edge).